• +90 272 212 15 05


Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

SEO (Search Engine Optimization), web sitelerinin, çeşitli yöntemler kullanarak, arama motorları tarafından kolayca bulunmasına yardımcı bir araçtır. Site organik trafiğinin büyük kısmı arama motorları aracılığıyla siteye ulaşır. Günümüzde en çok kullanılan arama motoru Google’ dır. SEO uzmanları, web sitenin durumuna göre iyileştirmeler yaparak arama motoru optimizasyonu sağlarlar ve web site, arama motorları tarafından kolayca bulunur. Kolayca bulunan site, arama sonuçlarında üst sıralara çıkar ve bu sayede siteye olan organik trafik artar. Örneğin bir web sitesinin başlığının ve içeriğinin uyumlu olmadığını varsayalım. SEO uzmanı, siteyi araştırıp sorunu bulduktan sonra başlıkla içeriği uyumlu hale getirecek ve optimizasyonu arttıracaktır. Bunun sonucunda da siteye olan organik trafik artacaktır. Ancak organik trafiğin artması için sadece bir kere arama motoru optimizasyonu çalışması yapmak yeterli değildir. Etkili sonuç için düzenli olarak arama motoru optimizasyonu yaptırılmalı veya yapılmalıdır. Firmamız bünyesinde çalışan deneyimli SEO ekibimiz bu çalışmayı sizler için yapmakta ve ziyaretçi trafiğinizi arttırmaktadır.


Arama Motoru Optimizasyonunun Önemi

SEO çalışmasının bir çok faydası bulunmaktadır. SEO tüm karar aşamalarında bir faaliyette bulunur. Bu faaliyetler sonucunda siteye duyulan güven artarak site trafiğini arttırır. Site trafiğinin artması sonucunda da marka değeri yükselerek yatırım kararını arttırır. Bu faydalara ek olarak arama motoru optimizasyonu (SEO) sağladığı yüksek site trafiği ile reklam işlevi görür.


Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Hizmetleri

SEO çalışmaları yapan firmalar web site trafiğini arttırmak için çeşitli yöntemlere başvurur. SEO çalışması yapan firmalar bu yöntemlerle web siteyi arama sonuçlarında ön plana çıkartarak uzun süre kalıcı ve kaliteli trafik sağlar.


Arama Motoru Optimizasyon (SEO) Çalışması Sırasında Kullanılan Bazı Yöntemler

Arama motoru optimizasyon çalışması sırasında bazı yöntemler kullanılmaktadır. Bunlardan bazıları, Özgün ve web sitenin içeriğiyle uyumlu başlıklar kullanmak, URL'nin başlıkla uyumluluğunu kontrol etmek ve anahtar kelime kullanımıdır. Bunların yanı sıra kolay anlaşılabilir bir site haritası oluşturmak, özgün ve kaliteli içerik oluşturmak da önemlidir. SEO çalışmasında en çok dikkat edilmesi gereken içeriğin özgün olup olmadığıdır. Özgün olmayan veya spam içeriğe sahip sitelere Google arama motoru, sandbox gibi çeşitli cezalar uygulamaktadır. Ayrıca görsel kullanımında aşırıya kaçmamak, gerektiği kadar görsel kullanmak, gereken yerlerde etiket kullanmak ve site hız kontrolü de önemlidir. Bir sitenin arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmesi için hız çok önemlidir. Açılması 2-3 saniyeden uzun süren siteler, Google arama motoru tarafından hatalı kabul edilir ve site açılmaz. SEO konusunda uzman firmamız web sitenizi daha görünür kılmak için SEO çalışmasını bu yöntemleri kullanarak gerçekleştirmektedir.


Arama Motoru Optimizasyon (SEO) Çalışmasında Kullanılan Bazı Terimler

Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmasında kullanılan terimler bulunmaktadır. Bunlardan bazıları Google Search Console, Analytics ve AdWords; Robots.txt, Pagerank, Sandbox, Keywords, Backlink, Sitemap' tir.




Google Search Console

Google tarafından sunulan ücretsiz bir araçtır. Google Search Console genellikle işletme sahipleri, SEO uzmanları, pazarlamacılar, site yöneticileri veya web geliştiricileri tarafından kullanılır. Google Search Console, web site sahiplerinin sitelerinin Google arama motoru tarafından bulunup taranabildiğini kontrol etmelerinde yardımcı olur. Ayrıca Google Search Console, web site sahiplerinin sitenin arama motorundaki sıralamasını, durumunu ve sitedeki sorunları görmelerinde kolaylık sağlar. Web site sahipleri Google Search Console ile sitelerinin arama sonuçlarında çıkma sayısını, sitenin arama motoruna çıkmasını sağlayan anahtar kelimeleri görür. Web site sahipleri, bu kelimeler için nasıl bir tıklanma oranı olduğunu ve sitedeki sorunları da görür. Bu sayede site sahipleri, sorunları çözerek kendi sitelerini geliştirirler ve arama motoru optimizasyonu (SEO) elde ederler.


Google Analytics

Google Analytics, Google tarafından web site trafiğinin ayrıntılı olarak incelenebilmesi için hazırlanmış ücretsiz bir araçtır. Bu araç sayesinde arama motoru optimizasyonu (SEO) yapmak isteyen web site sahipleri, web sitelerine ziyaretlerin hangi kanallar veya kaynaklar üzerinden gerçekleştiğini gözlemleyebilirler. Hangi konu başlıklarının veya anahtar kelimelerin incelendiğini ve ziyaretçilerin web sitedeki ortalama ziyaret sürelerini gözlemleyebilirler. Google Analytics, SEO açısından oldukça önemlidir çünkü ziyaretçilerin siteye gelirken kullandıkları kanalların tespiti reklam faaliyetlerinin nerede gerçekleştirileceğini belirlemede önemlidir. Aynı zamanda ağırlıklı olarak ziyaret edilen konu başlıklarının ve anahtar kelimelerin tespiti de önemlidir. Bu tespit sayesinde web sitenin sahibi o konu başlıklarını veya anahtar kelimelere ağırlık vererek siteyi geliştirebilir.


Google Adwords

Google Ads, Google’ da veya Google iş ortaklarında reklam vermenizi sağlayan online pazarlama aracıdır. İyi bir pazarlama aracı arama motoru optimizasyonu (SEO) için büyük önem taşıyan başka bir etkendir. Tıklama başına ücretlendirme metodu kullanıldığı için küçük, orta ve büyük ölçekli fark etmeksizin bütün işletmeler tarafından sıklıkla tercih edilir. Google Adwords, arama ağı reklamları, görüntülü reklamlar ve video reklamları gibi reklam türlerine sahiptir. Google Ads kullanırken bütçeyi etkili kullanmak, anahtar kelimelerin tespiti, ürüne uygun reklam türü seçmek, hedef kitle belirlemek gibi önemli kriterler bulunmaktadır. Bunların yanı sıra oluşturulan reklamın kontrollerini yapmak, reklam istatistiklerini dikkatlice incelemek ve reklam verilecek kanalı belirlemek de oldukça önemlidir.


Robots.txt

Google botlarının görevi, web sayfasını indexlemektir. Ancak bazen web sitesindeki her şeyin arama motoruna indexlenmesi istenmez. Sitenin kök dizininde bulunan Robots.txt aracı indexlemek istenmeyen bir bölüm olduğu zaman devreye girer. Web site içerisindeki indexlenmesi istenmeyen bölümler disallow koduyla Robots.txt dosyasına kaydedildiğinde Google botları bu bölümleri görmez. Bu sayede istenmeyen bölümler indexlenmez. Bu araç, arama motoru optimizasyonu (SEO) açısından büyük bir öneme sahiptir.


Pagerank

Google her web siteye, web sitenin aldığı backlinklerin miktarına ve kalitesine göre 0-10 arasında bir değer vermektedir. Bu değere Pagerank denir. Backlink alınan sitenin Pagerank puanı, backlink alan sitenin Pagerank puanı üzerinde etkilidir. Örneğin web site yüksek Pagerank sahibi bir siteden backlink aldıysa kendi Pagerank puanı da yükselecektir. Pagerank, sitenin kendi belirlediği anahtar kelimelere uygunluğunu da gösterir. Pagerank’ ın artık kullanılmadığı söylense dahi arama motoru optimizasyonu (SEO) açısından büyük bir öneme sahiptir.


Sandbox

Site spam çalışması yaparak yüksek tıklanmaya sahip olduğunda yani haksız kazançla tıklanma kazandığında Google bunu engellemek için ceza verir. Sandbox da bu cezalardan biridir. Web site sandbox durumuna girdiğinde direkt olarak sitenin anahtar kelimeleri aratılsa dahi site arama sonuçlarında çıkmaz.


Keywords

Keywords (anahtar kelimeler), sitedeki içeriği özetleyen kelimelerdir. Keyword seçimi oldukça önemlidir çünkü ziyaretçilerin siteye ulaşmak için kullanacağı yol Keywords’ dur. Keyword sitenin içeriğine ne kadar uyumlu olursa web site Google arama sonuçlarında o kadar başarılı olur. Bu sebeple Keywords arama motoru optimizasyonu (SEO) açısından önemlidir. Seo konusunda uzman çalışma arkadaşlarımız özellikle anahtar kelime konusunda ayrıntılı bir analiz yaparak bunun içeriklerde kullanılmasını sağlamaktadır.


Backlink

Bir web sitenin başka bir web siteye link vermesine backlink denir. Tıklanma sayısını arttırmak için etkili bir yöntemdir ancak çok fazla kullanılması durumundan Google tarafından spam kabul edilerek cezaya sebebiyet verebilir. Backlink aynı zamanda, Pagerank konusunda da bahsettiğimiz gibi Pagerank puanı üzerinde etkilidir.


Sitemap

Sitemap, site haritası demektir. Google arama motoru, web sitede bulunan anahtar kelimeyle ilgili linkleri bulmak için URL’ ler ve kodlarla oluşturulmuş bu sanal haritayı kullanır. Ve Google arama motoru bu harita sayesinde ilgili linki kısa zamanda bulur. Yapılan araştırmalara göre arama motorları, arama sonuçları listesini oluştururken çoğunlukla site haritalarını kullanmaktadır.). Arama sonuçlarındaki sıralamayı etkilediği için Sitemap arama motoru optimizasyonu (SEO) açısından önemlidir.





Diğer AR-GE hizmetlerimize de göz atabilirsiniz...

Web Tasarım

Web Tasarım & Yazılım

Web tasarım, firmaların ya da şirketlerin, hizmet ve ürünlerini tanıtmak amacı ile kullandıkları en iyi reklam çeşitlerinden biridir. Web sitelerinin içeriği, çalışma şekli ve görüntüsü web tasarım sayesinde gerçekleştirilmektedir.

Mobil Uygulama

Mobil Uygulama

Son zamanların en çok kullanılan platformlarından biri de mobil uygulamalardır. Müşteriler ile firma arasında doğal, samimi ve rahat bir iletişim sağlar.

E-Ticaret

E-Ticaret

Günümüzde internet aracılığı ile para kazanmanın yollarından biri olan E-Ticaret, farklı bir çok sektördeki ürünlerin sanal bir ortamda online olarak alınıp satılmasını sağlayan bir platformdur.

Logo Çizimi & Tasarımı

Logo Çizimi & Tasarımı

Logo çizimi, kurumsal işletmeler, dünyaca ünlü şirketler, büyük ya da küçük tüm firmalar, ünlü markalar tarafından kullanımlarıyla iş dünyasında büyük önem arz etmektedir.

Kurumsal Kimlik Çalışması

Kurumsal Kimlik Çalışması

Kurumsal kimlik, bir kurumun, işletmenin veya kuruluşun nasıl bir imajının olduğunu anlamamızı sağlayan tanıtım amaçlı kullanılan görsel, metinsel ve işitsel öğelerle oluşturulan göstergelerdir.

Sosyal Medya Yönetimi & Danışmanlığı

Sosyal Medya Yönetimi & Danışmanlığı

Günümüzde sosyal medya yaygın olarak kullanılmakta ve kullanımı her geçen gün artmaktadır. Bu yaygın kullanımla birlikte sosyal medyanın pazarlama ve reklam gücü de kendini göstermeye başlamıştır.